Akrobatyka

Akrobatyka to jedna z najciekawszych gałęzi gimnastyki, czyli królowej sportów ogólnorozwojowych. Widowiskowe ewolucje gimnastyczne, takie jak stanie na rękach, przewroty, przerzuty, salta i inne, wykonywane są bez udziału dodatkowych przyrządów. Nowoczesny taniec oraz niektóre sporty walki czerpią z akrobatyki ogromną inspirację i bez tych umiejętności ciężko dziś wspiąć się na najwyższy poziom mistrzostwa.

W programie akrobatyki dla początkujących m.in:

  • przygotowanie motoryczne (m.in. stanie na rękach, szpiczaga, poziomki, rozkroczki, przerzut bokiem),
  • ogólne wzmocnienie ciała poprzez sylwetki gimnastyczne,
  • rozciąganie i praca nad gibkością (skłony, mostki, elementy gibkościowe),
  • w dalszym etapie również takie elementy jak: przerzut do przodu, fiflak, salta
    w dalszym etapie również takie elementy jak: przerzut do przodu, fiflak, salta.

Instruktorzy

Henryk Rajs

Henryk Rajs ur. 21 czerwca 1982r. Od 2008 Absolwent Warszawskiej AWF, trener klasy drugiej w akrobatyce sportowej, instruktor rekreacji ruchowej w samoobronie. W 2010 ukończył Szkołę Kaskaderów Filmowych "13" w Warszawie. Jako kaskader brał udział w produkcjach filmowych. Od zawsze fascynował go ruch, wielki fan Bruce'a Lee, trenował Aikido, Capoeirę, Le parkour i akrobatykę. Od 10 lat nauczyciel wychowania fizycznego w szkole średniej, jeśli masz jakiś problem zwykle pomoże Ci się z nim uporać.

Zajęcia z akrobatyki skupiają się na wszechstronnym rozwoju fizycznym, ułatwiającym postępy również w innych dyscyplinach. Treningi obejmują naukę szeregu podstawowych ćwiczeń akrobatycznych. Pozwolą one na kształtowanie koordynacji ruchowej i równowagi. Nacisk kładziony będzie na prawidłowe wykonywanie technik i dbałość o szczegóły. Wiąże się to z odpowiednim przygotowaniem fizycznym, za czym idą ćwiczenia siłowe (z ciężarem własnego ciała), gibkościowe oraz ćwiczenia wzmacniające sylwetki specyficzne dla sportów gimnastycznych. Dzięki swojej wszechstronności, kompleksowe treningi akrobatyki często stanowią uzupełnienie do różnych form aktywności fizycznej.

Uczestnictwo w zajęciach nie wymaga żadnego specjalistycznego sprzętu. Do nauki podstawowych ruchów często wystarcza kilka materacy i asekuracja trenera, bądź osoby współćwiczącej. Uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób mogą sami się doskonalić i jakie ćwiczenia będą mogli wykonywać samodzielnie, często bez potrzeby wykorzystywania przyborów lub przyrządów. Daje to możliwość opanowania niektórych elementów samemu i trenowania w praktycznie dowolnym miejscu.

Z powrotem

Kontakt

Sale Akademii znajdują się w samym centrum Warszawy, około 50m od stacji metra Ratusz Arsenał, w budynku Instytutu Tele- i Radiotechnicznego, przy ul. Długiej 44/50. Sala 106 dla treningów Kung Fu i Sanda, a sala 107 dla treningów Kettlebells.

Na treningi proszę przynieść strój na zmianę (koszulka, dres, itp.), wodę do picia, klapki do przemieszczania się po sali (na macie chodzimy wyłącznie boso!), ręcznik i żel pod prysznic (jest możliwość skorzystania z prysznica po treningu).

akademia@tygrysizuraw.pl

786 976 030

Ul. Długa 44/50, 00-241 Warszawa
Budynek Instytutu Tele- i Radiotechnicznego, I piętro
, lok. 106 i 107